-->
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
מעדיפים בטלפון?
חייגו לתיאום פגישה.
03-5354449
או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
צרו קשר
משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
נווטו אלינו בוויז
דרכי הגעה נוספות
לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.

    לימודי אדריכלות באיטליה

    קצת על הלימודים: לימודי אדריכלות באיטליה

    לימודי תואר באדריכלות הם לימודי אומנות הבניה והם נמשכים כ-5 שנים. הלימודים מורכבים ומשלבים לימודי אומנות עם לימודי הנדסה, טכנולוגיה ומדע. במהלך הלימודים לומדים תיאוריות תכנוניות מקובלות שונות והלימודים עמוסים פרויקטים מעשיים שמטרתם יישום התיאוריות על מבנים שונים, בדגש על יעילות, פונקציונאליות – שימושיות וכן השתלבות או הבדלות המבנה מהסביבה בה הוא מוקם.

    במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים למספר תחומים, ביניהם: אדריכלות קלאסית הנוגעת לעיצוב מבנים, אדריכלות פנים, תכנון ערים, אדריכלות נוף ועוד. הלימודים אורכים חמש שנים ובסופם על הסטודנט לסיים שנת התמחות (סטאג') בתחום. במשך שנת הלימודים הראשונה סוקרים הסטודנטים את הנושאים הבאים: תולדות האומנות, טכניקות אקוסטיקה, השוואת טכניקות מודרניות והיסטוריות, אלמנטים וטכנולוגיה באדריכלות ועוד.

    הקשיים בלימודי אדריכלות בארץ:

    תנופת הבנייה הניכרת בארץ וגם בעולם מקנה לתחום האדריכלות חשיבות יתר. אולם בארץ מאוד קשה להתקבל לתחום. ראשית תנאי הקבלה גבוהים מאוד במוסדות האקדמיים בעלי שם עולמי ומספר המקומות הוא קטן מה שהופך את התחרות על המקומות לקשה ביותר. נוסף על כך שכר הלימוד בארץ גבוה מאוד והולך וגדל משנה לשנה.

    למה כדאי ללמוד אדריכלות באיטליה:

    איטליה מציעה יתרונות רבים ומשמעותיים בלימודי אדריכלות במדינה. ראשית איטליה משופעת מבנים היסטוריים רבים ויש המספרים על הערים העתיקות באיטליה כמוזיאון ארכיטקטוני בפני עצמו. המדינה המפותחת נהנית מעושר ארכיטקטוני הן מבחינה היסטורית והן מבחינת מודרנית, של מבנים שנחשבים לפאר היצירה בארכיטקטורה המערבית. ערים כמו רומא, פירנצה, ונציה ומילאנו נחשבות לייחודיות בתחום האדריכלות, כל אחת בעלת מאפיינים שונים מתקופות שונות.

    נוסף על כך בכל שנה יוצאים מהארץ כ-100 סטודנטים מה שמאפשר קיום של מעין קהילות ישראליות שונות בכל אוניברסיטה. נוסף על הסטודנטים הישראלים, לומדים באיטליה סטודנטים זרים נוספים המגיעים מיפן, אלבניה, יוון, סין ומדינות אירופה. הרמה האקדמית הגבוהה של אוניברסיטאות איטליה מהווה אף היא גורם משיכה לסטודנטים זרים, 5 אוניברסיטאות במדינה מדורגות בין 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם ללימודי אדריכלות, והן: אוניברסיטת פוליטכניקו מילאנו, אוניברסיטת פוליטכניקו טורינו, אוניברסיטת ונציה לאדריכלות, אוניברסיטת לה-ספיינצה ברומא ואוניברסיטת פירנצה. ניתן להשלים שנת התמחות (סטאג') גם בארץ ע"פ הדרישות הקבועות בחוק.

    היכן ניתן ללמוד אדריכלות באיטליה:

    אוניברסיטת פוליטכניקו – מילאנו
    אוניברסיטת פוליטכניקו במילאנו היא בין 10 האוניברסיטאות הידועות והטובות ביותר בתחום בעולם ובעלת תנאי קבלה גבוהים יחסית. היא נוסדה בשנת 1863 וממוקמת בין 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם לאדריכלות. האוניברסיטה מתמחה במקצועות ההנדסה, האדריכלות והעיצוב התעשייתי והיא מתפרשת על פני 7 קמפוסים ברחבי מילאנו. האוניברסיטה מציעה מגוון תוכניות לעשרות אלפי הסטודנטים הלומדים בה וכן מלגות לסטודנטים זרים.

    אוניברסיטת ונציה לאדריכלות
    אוניברסיטת ונציה לאדריכלות נחשבת לקטנה יותר ומקצועית בתחום העיצוב, והיא בעלת 3 פקולטות: ארכיטקטורה, אומנות ועיצוב וכן תכנון אורבני ואזורי. המבנים השונים בהם ממוקמות כל פקולטות האוניברסיטה מהווים מיצג ארכיטקטוני בפני עצמו. האוניברסיטה נוסדה בשנת 1926 וכיום ממוקמת בין 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם לאדריכלות.

    אוניברסיטת לה-ספיינצה – רומא
    אוניברסיטת לה-ספיינצה ברומא נוסדה בשנת 1303 והיא ממוקמת בין 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם לאדריכלות. האוניברסיטה מכילה 21 פקולטות הפזורות על פני העיר רומא בעשרות מבנים ובעלת עשרות ספריות ומוזיאונים אוניברסיטאיים. האוניברסיטה מעמידה לרשות הסטודנטים בקמפוסים השונים מתקנים שונים לשעות הפנאי, בין אם בתחום הספורט, החברה או התרבות.

    אוניברסיטת פירנצה
    אוניברסיטת פירנצה נוסדה בשנת 1321 והיא בעלת 12 פקולטות המפוזרות על פני העיר במבנים שונים. האוניברסיטה ממוקמת אף היא בין 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם לאדריכלות וידועה ביחסה החם לסטודנטים זרים, לכבודם הוקם באוניברסיטה מתחם המשרת את הסטודנטים הזרים מבחינת התאקלמות במקום וקשיי השפה.

    תנאי קבלה:

    1. בגרות מלאה ( לא משנה ממוצע הציונים )
    2. מעבר של מבחן קבלה שנקרא TOLC ARCHED
    3. מעבר של מבחן שפה איטלקית – על הסטודנט להגיע לרמה של B2 כדי לעבור את מבחן השפה.
    4. סטודנטים בעלי תעודת הנדסאי יכולים להגיש את גיליון הציונים שלהם מתורגם לאיטלקית ולנסות לקבל פטורים מקורסים מסוימים. אך לא יוכלו לקצר את משך הלימודים – הלימודים עדיין יהיו 5 שנים.

    ** לידיעתכם סטודנטים המצהירים כי הם בעלי תואר ראשון לא זכאים לקבל מלגת לימודים או מלגת מחייה ממשלמת איטליה או מהאוניברסיטאות.

    שכר לימוד:
    1,500-2,000 יורו לשנה, שכר הלימוד משתנה מעט מאוניברסיטה לאוניברסיטה.

    חשבת על לימודים בחו"ל? הגעת למקום הנכון!

    קמפוס לימודים פועלת בישראל מטעם האוניברסיטאות מחו״ל ובמימונן.

    נשמח לספק ייעוץ וטיפול שוטף בדרך שלך אל התואר בכל תחום שבו תבחר:
    רפואה, וטרינריה, אדריכלות, עיצוב אופנה, ועוד…
    הנציגים שלנו זמינים לכל שאלה:

    03-5354449 
    03-5354449
    [email protected]

    קמפוס לימודים מקבלת את שכרה ממוסדות לימוד שונים וכן מתקציבים ציבוריים מחו״ל לפיכך שירותי הרישום וליווי הסטודנטים אינם כרוכים בתשלום