-->
עמוד הבית > מאמרים וכתבות > כל המידע אודות מבחן IELTS

כל המידע אודות מבחן IELTS

מבחן IELTS

מאת קמפוס לימודים, מחלקות הלימודים בקנדה, אנגליה, אוסטרליה

שמעתם על מבחן ה-IELTS? אם בדקתם את האפשרות של לימודים בחו"ל או הגירה לחו"ל – בטוח שכן. זהו המבחן הנפוץ ביותר כיום לבחינת רמת אנגלית לקראת מעבר לחו"ל או תחילת לימודים אקדמיים בחו"ל. אז מה הוא כולל ואיך עוברים אותו?

מהו מבחן ה- IELTS?

מבחן IELTS הוא המבחן המקובל בעולם לבחינת רמת אנגלית של מועמדים לקבלה ללימודים באוניברסיטאות במדינות רבות, והוא בוחן את כישורי השפה של הנבחן באנגלית. שמו של המבחן נגזר מראשי תיבות של International English Language Testing System, מערכת בינלאומית לבחינת השפה האנגלית. המבחן נכתב ומבוצע על ידי ה-British Council,Cambridge English Language Assessment וגופים בינלאומיים נוספים, והוא היחיד שמוכר על ידי כל מדינות העולם הדורשות מבחן לבחינת רמת אנגלית כתנאי לקבלה לימודים אקדמיים, לעבודה ולמוסדות רשמיים שונים.

למבחן זה ניגשים מיליוני אנשים מידי שנה, כולל ישראלים רבים המתכננים להגר לחו"ל או ללמוד במוסדות לימוד בחו"ל במדינות כמו קנדה, אנגליה ואחרות.

שתי גרסאות ל-IELTS

למבחן ה-IELTS שתי גרסאות – כללית ואקדמית,  IELTS Academic ו-IELTS general training. מה ההבדל ביניהן?

הגרסה הכללית לרוב פונה למבקשים להשתלב בשוק התעסוקה והעבודה במדינה זרה, ולכן מתאימה למתעתדים לעבוד ולגור בחו"ל בעקבות רילוקיישן או הגירה עם כל המשפחה.

לעומת זאת, הגרסה האקדמית מיועדת באופן ספציפי לנרשמים ללימודים באוניברסיטאות, קולג'ים ובתי ספר ללימודים גבוהים. לכן סטודנטים ישראלים המעוניינים להתקבל ללימודים בחו"ל נדרשים להיבחן בגרסה זו של המבחן.

שני סוגי המבחנים בנויים מארבעה חלקים, הבודקים הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, דיבור וכתיבה. רמת המבחן היא מעל לרמת 5 יחידות בגרות באנגלית.

ההבדלים בין המבחנים נובעים מהצרכים השונים של הנבחן והדרישה להוכיח רמת אנגלית מסוימת. הם באים לידי ביטוי בעיקר בחלקי הבנת הנקרא והכתיבה. במבחן האקדמי חלקים אלו ארוכים יותר ובעלי דגש אקדמי ואנליטי. חלק מקטעי הטקסט במבחן נלקחים מפרסומים וכתבי עת אקדמיים ויכולים אף לכלול גרפים ותרשימים.

כיצד מחושבות תוצאות המבחן?

בכל אחד מחלקי המבחן ניתן לקבל ציון של בין 1-9, והציון המשוכלל של כולם יחד נע גם הוא בין 1-9. ציון עובר לרוב הוא 6.5 משוכלל. עבור מקצועות הרפואה הדרישה היא לציונים של 7-7.5.

בעבר המבחן התקיים בכתב בלבד, ובעת האחרונה הפך לממוחשב. תוצאות המבחן תקפות לשנתיים בלבד.

מניסיון העבר של קמפוס לימודים, רוב הנבחנים הישראלים מוצאים את חלק הכתיבה כמורכב ביותר עבורם.

איך נרשמים ומתי המבחן?

למבחן כדאי להירשם חודשיים מראש לפחות. הביקוש למבחן זה גבוה מאד ולא תמיד יש מספיק מקומות לכולם. ההרשמה מתבצעת דרך אתר https://www.britishcouncil.org.il/exam/ielts/book-test. תאריכי המבחן משתנים, כך שמומלץ להתעדכן לגביהם באתר.

איך מתכוננים למבחן וכיצד נרשמים ללימודים?

באתרי IELTS  הרשמיים ניתן להוריד מבחנים לדוגמא כדי להכיר טוב יותר ולתרגל לפני שניגשים למבחן עצמו.

לאחר שקיבלתם את ציון המבחן ואם קיבלתם ציון עובר ומעלה, תוכלו לפנות ליועצי הלימודים של קמפוס לימודים (השירות שלנו ניתן ללא עלות). אנו נספק לכם את כל המידע הנדרש, ונסייע לכם בתהליך הגשת המסמכים הרלוונטיים למוסדות הלימוד אליהם תרצו להתקבל, נעזור לכם לצאת מסבך הבירוקרטיה ובהתנהלות מול בתי הספר ומוסדות הלימוד בחו"ל.

עדי, בת 35, עשתה רילוקיישן לקנדה עם שלושת ילדיה ובן זוגה בשנת 2015: "בהתחלה הייתי מבולבלת ולא ממש הבנתי איך עושים את התהליך. אחרי שניגשתי למבחן (הוא לא קל!) הדברים התחילו להתבהר, ובעזרת מנהלת המחלקה בקמפוס עברנו צעד-צעד בתהליך והכל עבד נפלא."

לאחר המבחן, יועצי קמפוס יסייעו לכם בכל תהליך הגשת הטפסים, הבירוקרטיה המסובכת ובהתנהלות שעלולה להיות מתישה מול בתי הספר ומוסדות הלימוד בחו"ל.

השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם

    
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    מעדיפים בטלפון?
    חייגו לתיאום פגישה.
    03-5354449
    או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
    צרו קשר
    משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
    נווטו אלינו בוויז
    דרכי הגעה נוספות
    לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
    שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.