-->
עמוד הבית > מאמרים וכתבות > עבודה בזמן התואר באיטליה ומלגות ללימודים

עבודה בזמן התואר באיטליה ומלגות ללימודים

מאת ליאור יהושוע, איטליה 6.7.19

עבודה באיטליה בזמן לימודי התואר הוא אחד הנושאים המעסיקים ברמה הגבוהה ביותר את מי שמעוניין ללמוד בחו"ל וגם את אלה שכבר עושים זאת, ובצדק.

מצד אחד, הלימודים באיטליה אכן זולים משמעותית מאשר בישראל, אך מצד שני, ישנן לא מעט הוצאות נלוות לתואר כמו ביצוע פרוייקטים והדפסתם, בניית מודלים (באדריכלות בעיקר), מחברות וציוד ועוד.

הרבה סטודנטים ישראלים מגיעים לאיטליה בסמוך לתום השירות הצבאי, ואין ברשותם חסכון משמעותי עליו יוכלו להסתמך למחייתם במדינה, או שכבר הוציאו סכום נכבד עבור המעבר עצמו – הטיסות, המזוודות, ההוצאות ההתחלתיות וכו'.

אם יש באפשרותכם לוותר על כך, בחרו שלא לעבוד באיטליה בשנה הראשונה ללימודים, שהיא שנת הסתגלות שבה אתם עדיין לומדים את השפה, החוקים והתרבות החדשה, ומתארגנים מבחינת לימודים ודיור. בשנים מתקדמות יותר תוכלו לשלב לימודים ועבודה ביתר קלות.  

אם אתם נדרשים לעבוד על מנת לממן את לימודיכם, דעו שהדבר חוקי מיומכם הראשון באיטליה, שכן ויזת הסטודנט שלכם מתירה עבודה בהיקף של עד 20 שעות שבועיות.

ממוצע השכר באיטליה עומד על כ-6-8 יורו לשעה במשרות סטודנט, כגון ברמן/ בריסטה קפה/ מלצרות וכד'.

באיטליה, כמו כמעט בכל מדינות העולם, לא קיימת תופעת הטיפים לנותני שירות, כך שהשכר הנ"ל הוא השכר הסופי. שכר זה אולי נשמע נמוך, אך מכיוון שההוצאות באיטליה הן נמוכות משמעותית ביחס לישראל,  ניתן לשרוד כך ברמת חיים סבירה.

ניתן למצוא עבודות מזדמנות באינטרנט, ועם קצת יצירתיות ניתן להרוויח כסף מהבית דרך אתרים לפרילנסרים ועצמאיים בעלי כישורים כמו עריכת תמונות וכתיבה. סטודנט לאדריכלות המכיר ועובד עם תוכנות גרפיות לשם הכנת פרוייקטים יכול להתפרנס מעריכת תמונות ובניית מודלים, שכן אנשים רבים מוכנים לשלם על עבודות מסוג זה.

סטודנטים לאדריכלות לומדים הרבה היסטוריה של האמנות ותולדות האדריכלות. בעיר כה מתויירת כמו פירנצה, יש דרישה גבוהה למדריכי תיירים. משרה זו דורשת לרוב קורס של שנה, שליטה בשפה ומגורים ממושכים בעיר (כך שהיא ריאלית יותר לאחר שנתיים או שלוש). רוב החומר הלימודי בקורס זה חופף לחומר שתלמדו בשיעורי ההיסטוריה, כך שיקל עליכם לסיים אותו בהצלחה. משרת מדריך תיירים מאד מתגמלת, מכיוון שהשכר מחושב פר אדם מודרך ולא לפי שעה.

לאור כל האמור לעיל, ניתן להבין כי אפשר ולפעמים מתגמל לעבוד בזמן לימודיכם. אך כמובן שעבור סטודנטים רבים הזמן הוא משאב מוגבל ביותר. אם כך העבודה בזמן הלימודים תלויה בסדר העדיפויות שלכם, כמו גם במהירות קליטת השפה.

מלגת מחיה באיטליה

ישנה אפשרות לקבלת מלגות מחיה לסטודנטים זרים באיטליה. קיימות מלגות מסוגים שונים, ובשנים מסויימות סיכויי ההצלחה לקבלתן גדולים יותר, ובאחרות – נמוכים יותר. קיימת מלגה המציעה שירותי קפיטריה ומזנון בהנחה משמעותית ואפילו בחינם, כזו המציעה מקום לינה בדירות המסובסדות ע"י האוניברסיטה, ואפילו מענק סיוע למי שעונה על קריטריונים מסויימים.

אם לא הצלחתם לקבל מלגה, קיימת אפשרות נוספת – סוג של הצהרת מס שבמסגרתה עליכם להצהיר על כך שאינכם בעלי רכב, דירה או נכסים אחרים במדינה. בעקבות הצהרתכם תקבלו קוד שעליכם לחדש מדי שנה אזרחית. בהזנת הקוד תהיו זכאים להוזלה משמעותית בתשלום שכר הלימוד, במינימום של 16 יורו לחודש, כלומר 160 יורו ל- 10 חודשי לימודים. כמעט כל הסטודנטים הישראלים באיטליה זכאים להטבה זו, בעיקר בשנה הראשונה.

השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם

    
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    מעדיפים בטלפון?
    חייגו לתיאום פגישה.
    03-5354449
    או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
    צרו קשר
    משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
    נווטו אלינו בוויז
    דרכי הגעה נוספות
    לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
    שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.