-->
עמוד הבית > מאמרים וכתבות > לימודי רפואה במודנה, איטליה

לימודי רפואה במודנה, איטליה

לימודי רפואה במודנה, איטליה נכתב על ידי רון רוקן, איטליה 5.7.19

 

איטליה היא ארץ מדהימה ביופייה ובאופייה, אך מלאה בבירוקרטיות לא פשוטות. לכל דבר שאתם מסוגלים להעלות על הדעת קיים תהליך בירוקרטי שהוא ברוב המקרים חסר היגיון לחלוטין, ממש כמו בצבא. לכן את כתיבתו של מאמר זה אני רואה כסוג של שליחות, שכן אני עדיין זוכר את עצמי בדיוק במקום שלכם, חסר מידע חשוב ורלוונטי לגבי הלימודים באיטליה, מלבד העובדה שברצוני ללמוד שם רפואה. כיום אני לומד באיטליה בעיר שנקראת מודנה (כ-20 ק״מ מבולוניה), ואני סטודנט לרפואה שנה ראשונה בשפה האיטלקית.

קצת על העיר מודנה

מודנה היא עיר שקטה יחסית. אין בה ישראלים רבים כמו בערים אחרות באיטליה, והחיים של הסטודנטים הזרים כאן שונים לגמרי מאלו הלומדים ומתגוררים בערים אחרות.

מודנה ידועה בעיקר כבירת "עמק מכוניות העל". יצרניות רכבי הספורט פרארי, מזראטי, בוגאטי, דה טומאסו, למבורגיני, פגאני ועוד החזיקו בעבר במפעלים בעיר. פרסומה של מודנה נובע גם מהחומץ הבלסמי, אשר מודנה נחשבת לבירתו הבלעדית. אנשי מודנה (מודנזים) הידועים ברחבי העולם הם הטנור לוצ'יאנו פאבארוטי, ומקים חברת הרכב פרארי – אנזו פרארי.

האוכל במחוז אמיליה רומניה נחשב לאחד הטובים בעולם, והמחוז עצמו – לאחד המרכזים הקולינריים החשובים בעולם. ממש כאן במודנה תוכלו למצוא את המסעדה הנחשבת לטובה כיום בעולם – ״אוסטריה פרנצ׳סקנה״, בעלת שלושה כוכבי מישלן.

לימודים באוניברסיטת מודנה

שמה המלא של האוניברסיטה הוא Università degli Studi di Modena e Reggio Emilia , ולומדים בה סטודנטים רבים הגרים בסביבותיה. הם לא רק מודנזים, ורובם הגדול אנשים מקסימים שאני שמח על שזכיתי להכיר ולהתחבר עמם. באוניברסיטה מתמחים בעיקר בתחומי הרפואה, משפטים, הנדסה והנדסת רכב (תחום שבו האוניברסיטה נחשבת לבין המובילות בעולם). לא ניתן ללמוד בה מקצועות הומניים, וגם לא אדריכלות. האוניברסיטה קטנה יחסית לאחרות בערים גדולות יותר באיטליה, ולכן גם ניתן להתקבל אליה בקלות רבה יותר יחסית. מכיוון שאין באוניברסיטה הרבה ישראלים, אין ממש תחרות על המקומות. כמו כן, ככל שהאוניברסיטה קטנה, כך היא גם איכותית. הרמה הלימודית אינה נופלת מזו של אוניברסיטאות גדולות ומפורסמות יותר במדינה.

המרצים באוניברסיטה נכנסים לפרטים ולעומק, מה שפועל לטובת הסטודנט כשבשנים הבאות החומר חוזר על עצמו לעיתים, כך שלמעשה ״מקדימים תרופה למכה״. אספקט חיובי נוסף הוא התחושה שלרוב המרצים כאן אכפת מהסטודנטים שלהם, והם מוכנים להעביר שיעורים פרטיים לסטודנטים זרים, לסייע להם ללמוד למבחנים, ועוד. זה מחמם את הלב ונותן הרגשה לסטודנט שאינו לבד במדינה זרה.

השנה נכנס לתוקף שינוי בתוכנית ללימודי רפואה – לפני המבחן באנטומיה, עוד בשנה הראשונה, כל סטודנט מתנסה בניתוח גופה בבולוניה המאפשר להכיר היטב את העצמות, מערכת העצבים המרכזית בגוף האדם, השרירים, ומערכות נוספות. זה לא קיים בכל אוניברסיטה ועוזר מאד להמחיש את הנלמד בכיתות.

תהליך הקבלה ללימודי רפואה במודנה

באיטליה באופן כללי ״קל להתקבל״ ללימודים הרבה יותר מאשר בארץ, אך כאן במודנה, כאמור, הדבר נכון במיוחד, מכיוון שלא מתמלאות כאן ההקצאות לזרים באיטלקית. המסלול ללימודי רפואה באנגלית באיטליה מקשה קצת יותר על זרים להתקבל ללימודים בשנים האחרונות.

על פי ה״בנדו״ (טופס הצהרה) שכל אוניברסיטה מפרסמת מדי שנה, ניתן לדעת מהם התנאים המינימליים לקבלה. במודנה למשל, ששת הסטודנטים הזרים עם הציונים הכי גבוהים מתקבלים ללימודי רפואה באיטלקית באוניברסיטה. אך מכיוון שרק חמישה ניסו להתקבל ועל פי ה"בנדו" כל מי שמקבל ציון חיובי (מעל 0) יוכל להתקבל, כל החמישה התקבלו ללימודים.

זה כמובן לא אומר שלא צריך ללמוד למבחן הקבלה! במבחן הקבלה נבחנים במקצועות רבים כמו פיזיקה, כימיה וביולוגיה והשפה המדעית, שידיעתם תרכך בהרבה את קשיי ההסתגלות לשנה הראשונה ללימודים. יש גם ללמוד את השפה האיטלקית. השנה הראשונה קשה מאוד מעצם העובדה שרוב המבחנים הם בעל-פה ובאיטלקית. זאת למרות שבמודנה סטודנטים ישראלים לרוב לומדים איטלקית מהר עקב חוסר הימצאותם של ישראלים רבים במקום.

יש לקחת בחשבון ששום דבר לא יגיע בקלות, ובסופו של דבר התוצאות שלכם יעלו בקנה אחד עם ההשקעה, הזמן והמאמץ שתשקיעו בלימודים.

 

 

השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם

    
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    מעדיפים בטלפון?
    חייגו לתיאום פגישה.
    03-5354449
    או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
    צרו קשר
    משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
    נווטו אלינו בוויז
    דרכי הגעה נוספות
    לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
    שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.