-->
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
מעדיפים בטלפון?
חייגו לתיאום פגישה.
03-5354449
או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
צרו קשר
משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
נווטו אלינו בוויז
דרכי הגעה נוספות
לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.

    עמוד הבית > מאמרים וכתבות > כיצד תשפרו את סיכויי הקבלה שלכם ללימודי רפואה בגרמניה

    כיצד תשפרו את סיכויי הקבלה שלכם ללימודי רפואה בגרמניה

    לימודים בגרמניה - סיכויי קבלה

    מאת יפעת וול עבור קמפוס לימודים ינואר 2020

    בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה בביקוש ללימודי רפואה ורפואת שיניים בגרמניה, מה שגרם להעלאת דרישות הקבלה ללימודים אלה, בעיקר עבור מועמדים לא אירופאים. כיצד ניתן בכל זאת להתקבל ומה ניתן לעשות כדי לשפר את סיכוייכם להתקבל ללימודי רפואה בגרמניה? הנה מספר טיפים:

    ברוב האוניברסיטאות בגרמניה דרישות הקבלה המרכזיות לכלל הסטודנטים ללימודי רפואה ורפואת שיניים כוללות ציוני בגרות מעל ממוצע מסוים ומעבר בהצלחה של מבחן שפה. הדרישות משתנות מאוניברסיטה לאוניברסיטה ותמיד חשוב להתעדכן לגבי הדרישות הספציפיות של האוניברסיטה בה אתם מעוניינים ללמוד באתר הבית שלה. מעבר לתנאי קבלה בסיסיים אלה, ישנן דרישות נוספות השונות עבור מועמדים בעלי דרכון אירופאי לעומת מועמדים אחרים.

    קבלה לרפואה בגרמניה לבעלי דרכון אירופאי

    דרישות הקבלה עבור בעלי אזרחות/ דרכון אירופאי כוללות הצגת תעודה המעידה על ידיעת השפה הגרמנית ברמה C1. רמת הידע שלכם בשפה נקבעת במבחני ה-TestDaf ,TELC וה-DSH שרוב האוניברסיטאות בגרמניה מכירות בהם.

    בנוסף, יש להציג תעודת בגרות מלאה הכוללת לפחות 3 יחידות מתמטיקה ו- 4 יחידות אנגלית. הסף הממוצע של ציוני הבגרות המאפשר קבלה תלוי בגילו של המועמד. בגרמניה קיימת שיטה הנקראת "זמן המתנה", לפיה ככל שעובר זמן רב יותר מרגע סיום הבגרות ועד הגשת המועמדות ללימודים אקדמיים בגרמניה כך גדל הסיכוי להתקבל ללימודים בהם הקבלה מוגבלת. לדוגמה, על מנת להתקבל ללימודי רפואה או רפואת שיניים בגיל 18 או 19 יש צורך בממוצע בגרות של 100 או 98 ללא בונוסים. לעומת זאת, אם מועמד אירופאי מגיש מועמדות בגיל 25, הוא יוכל להתקבל ללימודים גם עם ממוצע 85 ואף פחות מכך, ללא בונוסים. חשוב לציין ששיטת "זמן ההמתנה" נמצאת בתהליך שינוי מהיר ולכן לא ניתן להסתמך עליה לאורך זמן.

    אז כיצד ניתן לשפר את סיכויי הקבלה של בעלי אזרחות אירופאית?

    מועמדים בעלי אזרחות אירופאית יכולים לשפר את סיכויי הקבלה שלהם על ידי מבחן ה-TMS , מבחן פסיכוטכני הבודק הבנה מדעית. ניתן לגשת למבחן פעם אחת בלבד, ולכן כדאי להגיע מוכנים. אפשרות נוספת לשפר את סיכויי הקבלה שלכם היא השגת רמת C2 בגרמנית. חלק מהאוניברסיטאות מעניקות נקודות בונוס בקבלה למועמדים בעלי רמה גבוהה של גרמנית. אם רכשתם כבר תואר אקדמי בתחום מדעי או שהשתתפתם בלימודים חלקיים בתחום מדעי, סיכוייכם להתקבל טובים יותר מאשר של מועמדים אחרים. לכן במקרים מסוימים עדיף לבצע בארץ קורסים בתחומים אלו כדי להשיג יתרון. אם אתם בעלי ניסיון תעסוקתי או שהתנדבתם בתחומי הרפואה, והתנסיתם בעבודה כאח/ות, שיננית, סייע/ת רופא שיניים וכדומה, הרי שתזכו גם אז ליתרון מסוים בקבלה ללימודי רפואה או רפואת שיניים בגרמניה.

    קבלה ללימודי רפואה בגרמניה למועמדים לא אירופאים

    דרישות הקבלה עבור מועמדים שאינם מחזיקים באזרחות/ דרכון אירופאי שונות במקצת. גם כאן יש להציג תעודה המעידה על ידיעת השפה הגרמנית ברמה C1 שנקבעה במבחני ה-TELC ,TestDaf ו-DSH, וכן בגרות מלאה הכוללת לפחות 3 יחידות מתמטיקה, 4 יחידות אנגלית וכן מקצוע ריאלי נוסף ברמה של 4 יחידות, אך תזדקקו לממוצע בגרות גבוה מאוד של כ-97-100 ללא בונוסים כדי להתקבל.

    אם כן, כיצד ניתן לשפר את סיכויי הקבלה של מועמדים לא אירופאים?

    תוכלו לנסות לגשת למבחן ה-TestAs  בכדי לשפר את סיכויי הקבלה שלכם. המבחן מיועד לזרים ללא אזרחות אירופאית ומכיל שאלות הדומות לשאלות בחלק המתמטי של הפסיכומטרי הישראלי, וכן שאלות ידע בביולוגיה, כימיה ופיזיקה. גם כאן, שיפור רמת הידע שלכם בשפה הגרמנית עשוי לעזור. חלק מהאוניברסיטאות מעניקות נקודות בונוס בקבלה גם למועמדים חסרי אזרחות אירופאית בעלי רמה C2 של גרמנית. בנוסף, תואר אקדמי בתחום מדעי או לימודים חלקיים בתחום מדעי יכולים לסייע גם כאן לשיפור סיכויי הקבלה שלכם, וכך גם ניסיון תעסוקתי בתחומי הרפואה, כפי שהוזכר קודם לכן.

    בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם יועצי לימודים המתמחים בלימודים אקדמיים בגרמניה, כמו היועצים שלנו, כדי לבדוק מה עוד כדאי לעשות כדי שתוכלו להתקבל ללימודים במקצוע ובאוניברסיטה על פי בחירתכם.

    השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם