-->
עמוד הבית > מאמרים וכתבות > דחיית בקשות ויזת סטודנט לקנדה בעלייה – מה עושים?

דחיית בקשות ויזת סטודנט לקנדה בעלייה – מה עושים?

ויזת לימודים לקנדה מאת אפריל רש"ל, יועצת לימודים בקמפוס לימודים

 

מזה כמה שנים שאנו בקמפוס לימודים מרגישים כי הגל הטרנדי של לימודים בקנדה צובר תאוצה. משנה לשנה חל זינוק במספר הבקשות לויזת סטודנט, ובהתאם עולה אחוז הסירוב מטעם רשויות המדינה. יותר משליש מבקשות ויזת הסטודנט לקנדה נדחו השנה, על פי דיווחי הרשויות, הסטודנטים ומוסדות הלימוד.

למה זה קורה?

הונאה, סכנה וכוונות מפוקפקות הן שלוש הסיבות המרכזיות עליהן שמים דגש נציגי רשויות ההגירה. יותר מרבע מבקשות ויזות הלימודים נדחו ע"י רשויות ההגירה לפני חמש שנים בלבד. הדבר הוביל סטודנטים לפנות ליועצי הגירה אשר יטפלו בבקשתם ויסייעו, בתקווה, במעבר חלק של הפרוצדורה הבירוקרטית. מאז אחוז סירוב ויזת הסטודנט טיפס ליותר משליש. הדרישה ללימודים אקדמיים בקנדה פורחת בשנים האחרונות עד כדי הכפלה במספר הנרשמים למוסדות הלימוד הקנדיים. מאות אלפי בקשות של סטודנטים בינלאומיים לויזת סטודנט מגיעות לרשויות ההגירה של קנדה בכל שנה, ולקראת 2020-2021 המספר עשוי להגיע לחצי מיליון.

רשויות ההגירה יכולות לסרב לבקשת ויזת לימודים ממגוון סיבות:

  • אם יש ספק לגבי כוונות המועמד לחזור בסיום הלימודים לארץ מולדתו
  • אם למועמד אין הוכחות מימון מתאימות לשנת לימודים+ שנת מחייה
  • אם המועמד מהווה סיכון בריאותי, סיכון פלילי או אתגר ביטחוני
  • אם נציג הרשויות המטפל בבקשה אינו מוצא היגיון בתוכנית הלימודים
  • אם הבקשה אינה שלמה או מדויקת, או אם קיימות עדויות להונאה/ זיוף

 

ניסיונות ההונאה הפכו לבעיה משמעותית בבקשות להיתר לימודים. נציגי הרשויות דיווחו כי אף נמצאו מכתבי קבלה מפוברקים/ מזויפים למוסדות לימוד, וניתן למצוא בין הבקשות מכתבי קבלה של אוניברסיטאות ידועות מאד בהם שם מוסד הלימודים מאויית באופן שגוי.

באיזו אוכלוסייה אחוזי הסירוב הגבוהים ביותר?

סטודנטים ללא השכלה על תיכונית, בוגרי תיכון. שיעור הדחייה הגבוה יותר מופיע אצל סטודנטים שהתקבלו לתעודות ותארים ראשונים בקולג'ים ואוניברסיטאות, בעוד ששיעור הסירוב יורד מעט לויזת לימודים לתוכניות מתקדמות כמו תעודות לבעלי תואר / תואר שני / תואר מחקרי.

באיזו מדינה אחוזי הסירוב הגבוהים ביותר?

למרבה הצער, אחוז הסירוב מושפע על ידי מוצא המועמד, באופן משמעותי. כך לדוגמא סטודנטים מאפריקה מסורבים הרבה יותר מאשר סטודנטים ממדינות רבות באסיה ובאירופה.

עובדים קשה כדי לבנות ולשמור על קשרים

בעוד אחוז הסטודנטים הנרשמים ללימודים בקנדה עולה כל שנה, עולה גם אחוז סירובי בקשות ויזת הסטודנט, דבר אשר הוביל אוניברסיטאות וקולג'ים לעבוד קשה כדי לבנות ולשמור על קשרים עם הגורמים הקונסולריים המחליטים על מתן ויזות סטודנט ומייצגים את קנדה; סוכנים מומחי הגירה המטפלים בהליך הסטודנט מול השגרירות ומייצגים את הסטודנט; ויועצי לימודים בינלאומיים המייצגים את הסטודנט. תפקידם של כל אלה לטפל ביסודיות בסטודנטים פוטנציאליים לפני הגשת בקשה למוסדות הלימוד ובעת הגשת הבקשה לשגרירות.

כדי לשמור על סיכויים גבוהים לקבלת ויזת לימודים, אם כך, כדאי מאד להיעזר ביועצי לימודים מומחים, ובשירות כמו זה של קמפוס לימודים המספק את כל המידע וליווי לסטודנט בכל תהליכי הרישום והקבלה ללימודים ללא תשלום.

שיהיה בהצלחה!

 

השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם

    
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    מעדיפים בטלפון?
    חייגו לתיאום פגישה.
    03-5354449
    או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
    צרו קשר
    משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
    נווטו אלינו בוויז
    דרכי הגעה נוספות
    לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
    שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.