-->
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
מעדיפים בטלפון?
חייגו לתיאום פגישה.
03-5354449
או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
צרו קשר
משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
נווטו אלינו בוויז
דרכי הגעה נוספות
לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.

    עמוד הבית > מאמרים וכתבות > אזרחות אירופאית – יתרונות לסטודנטים ישראלים הלומדים בגרמניה

    אזרחות אירופאית – יתרונות לסטודנטים ישראלים הלומדים בגרמניה

    אנחנו שומעים רבות בשיחות, בתקשורת ובמדיה החברתית על ישראלים המבקשים להוציא דרכון נוסף ולהירשם כאזרחי מדינה נוספת. בישראל אין מניעה חוקית להחזיק באזרחות כפולה, ולכן ישראלים רבים עושים מאמץ להשגת אזרחות נוספת כדי למקסם את היתרונות הכרוכים בכך ולהשיג זכויות נוספות במדינות אחרות. ברוב המקרים, מדובר על אזרחות אירופאית, המקנה זכויות רבות והטבות מסוגים שונים, וכן תנועה חופשית ברחבי מדינות האיחוד האירופי.

    סטודנטים ישראלים יכולים ללמוד בגרמניה בחינם עם כל דרכון ואזרחות, ואין הכרח שיהיו בעלי אזרחות אירופאית לשם קבלה ללימודים במדינה. אך בכל זאת אזרחות אירופאית מגיעה עם יתרונות רבים עבור הסטודנט הישראלי המתעתד ללמוד בגרמניה. לכן כדאי לנסות ולעשות בירור האם מגיעה לכם אזרחות כזאת כדי להקל על שהייתכם במדינה וכדי לחסוך כסף וזמן.

    בימינו נעשה קל יותר לבדוק ולקבל אזרחות אירופאית, במיוחד עם פתיחת האפשרות לקבל אזרחות ספרדית או פורטוגלית לישראלים שהם צאצאים של מגורשי ספרד. אולי תופתעו לשמוע שלא רק יוצאי עדות המזרח זכאים לאזרחות כזאת, ושלא בהכרח אין באפשרותכם לקבל אזרחות ספרדית או פורטוגלית אם אתם ממוצא אשכנזי. עורכת הדין המתמחה בסיוע בקבלת אזרחות ספרדית ופורטוגלית, יהודית שמיר, מסבירה כי בין לקוחותיה ישראלים רבים ממוצא אשכנזי, וכי ברישומי האינקוויזיציה, שלרוב על פיהם נקבעת הזכאות לאזרחות, מופיעים שמות אשכנזיים רבים. היא ממליצה לבדוק את האפשרות בכל מקרה, מכיוון שהבדיקה הראשונית מתבצעת ללא תשלום.

    אם אתם ממוצא אשכנזי, יתכן כי מגיעה לכם אזרחות במדינה אירופית אחרת מלבד פורטוגל או ספרד, שבה נולדתם או שבה נולדו הוריכם או סביכם. לכל מדינה חוקי אזרחות משלה, ולכן חשוב לברר את כל המידע, רצוי בעזרת עורך דין המתמחה בתחום. בתהליך הגשת הבקשה לאזרחות בדרך כלל תידרשו להגיש מסמכים המראים על קשר כלשהו ביניכם או בין משפחתכם לבין מדינת האזרחות, כגון תעודות לידה ונישואין של הורים, סבים, ועוד.

    תהליך קבלת אזרחות אירופאית יכול לקחת שנתיים ולעיתים אף יותר מכך. לכן חשוב לתכנן מראש – אם אתם יודעים שבכוונתכם ללמוד בגרמניה בשנים הקרובות כדאי להתחיל בתהליך מוקדם ככל האפשר כדי למצות את כל האפשרויות והיתרונות הגלומים בכך. אך גם אם אתם כבר לומדים בגרמניה ולפניכם עוד מספר שנות לימוד, הרי שקבלת אזרחות אירופאית עדיין רלוונטית ויכולה לסייע לכם, ולהשגתה יתרונות עבורכם.

     

    ומהם אותם יתרונות?

     

    תנאי קבלה ומבחני כניסה ללימודים –, לסטודנט בעל אזרחות אירופאית סיכויי קבלה טובים בהרבה למוסדות לימוד אקדמיים בגרמניה, במיוחד בתחום לימודי הרפואה, בשל שיטת הקבלה הגרמנית הנקראת "זמן המתנה". תוכלו לקרוא עליה עוד כאן.

     

    ויזת סטודנט – בעלי אזרחות אירופאית אינם צריכים לקבל אשרת שהייה לסטודנטים, חסכון של ביורוקרטיה, זמן וכסף.

     

    תהליך ההרשמה – אזרחות אירופאית חוסכת שלבים מסויימים ואת הצורך להציג חלק מן המסמכים בתהליך הרישום.

     

    עבודה – בעלי אזרחות אירופאית יכולים לעבוד בגרמניה באופן חוקי לחלוטין, ללא צורך בהוצאת אישור מיוחד לשם כך.

     

    מענקים, מלגות וקצבאות – חלק מן המענקים, המלגות והקצבאות להם זכאים סטודנטים ניתנים ומגיעים אך ורק לאזרחי המדינה או האיחוד האירופי.

     

    למידע נוסף ולבירור ההטבות השונות, פנו אלינו, ותזכו לייעוץ אישי בהתאם לנתוניכם.

    למידע נוסף בנושא זכאות לאזרחות פורטוגלית – עו"ד יהודית שמיר – shamirjlaw.wordpress.com

     

    השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם